12 Ocak 2014 Pazar

ŞAM KURABİYESİ

     Yumuşak kurabiye-kek arasında gerçekten nefis bir kurabiye. Ne çok kek hamuru gibi cıvık, ne de kurabiye hamuru gibi katı bir hamur olacak. İkisinin arası kıvamda, ellerinizi yağlayarak şekil verebileceğiniz bir hamur kıvamında. Ben dondurma kaşığını sıvı yağa batırarak tepsiye diziyorum.
     Kurabiyeyi farklı herkesin damak zevkine göre lezzetlerle hazırladım. Hindistan cevizli, hindistan ceviz-damla çikolatalı, üzüm-cevizli, yaban mersin-cevizli....Beğeneceğinizi umduğum bir kek-kurabiyesi diyebilirim.

ŞAM KURABİYESİ
MALZEMELER:
  • 3 adet yumurta
  • 1 su bardağı toz şeker
  • 1 su bardağı ev yoğurdu
  • 1 su bardağından 1 parmak eksik sıvı yağ
  • 1 portakal kabuğu rendesi
  • yarım limon  kabuğu rendesi
  • 1 büyük çay bardağı ceviz
  • 4 su bardağına yakın un
  • 1 çay kaşığı karbonat
  • 1 paket kabartma tozu
  •  Kuru üzüm, ceviz, hindistan cevizi, damla çikolata, yaban mersini
YAPILIŞI:
  1. Yumurta ve şekeri mikserle iyice çırpıyoruz.
  2. Yoğurt ve yağı ekleyip karıştırıyoruz.
  3. Limon kabuğu rendesi, portakal kabuğu rendesi, kabartma  tozu ve karbonatı  ekliyoruz.
  4. Unu birden değil bardak bardak ilave edip ele yapışan yumuşak bir hamur elde ediyoruz.
  5. Üzüm, ceviz, damla çikolata, hindistan cevizi, yaban mersinini bu aşamada ekliyoruz. Bu malzemelerden  hamurun bir köşesine ekledim orayı tepsiye koyduktan sonra diğer malzemeleri sırayla aynı yöntemle yaptım.
  6. Ben dondurma kaşığıyla şekil verdim. Dondurma kaşığını hafif sıvı yağa batırarak hamurdan alıyoruz, yağlı kağıt serilmiş tepsiye aralıklı olarak diziyoruz.Çünkü kurabiyeler iki kat büyüyor .
  7. Ellerinizle yapacaksanız ellerinizi hafif sıvı yağa  batırarak hamurdan küçük mandalina büyüklüğünde  yuvarlıyoruz  yağlı kağıt serilmiş tepsiye aralıklı olarak diziyoruz. 
  8. Kurabiyelerin üzerine ceviz, toz şeker ve arzuya göre tarçın serpebilirsiniz.
  9. Önceden ısıtılmış 175-180 derecelik fırına kurabiyeleri tamamen kızarana kadar pişiriyoruz.
  10. Afiyet, bal, şeker olsun!!!

PORTAKALLI ŞAM KURABİYESİ


NEFİS PORTAKALLI ŞAM KURABİYESİ

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Arama