12 Ocak 2014 Pazar

FINDIKLI ÇİKOLATALI KEK

   Üzerimde bir tembellik olsa gerek, tarifler birikti fakat ben bir türlü bloguma yazamadım. Okul, ev, küçük oğlanın dersleri derken gün gelip geçiyor. Ömrümüzden her gün hızla günler akıp gidiyor... Ama  ne yazık ki günlük koşuşturmanın arasında farkına bile varamıyoruz. Nereden çıktıysa bu iç karartıcı sözler... Aaa! bu arada bizim için sevindirici bir şey oldu anne- babam geldi. Tabii bu da benim için güzel bir şey.
   Neyse tarifime gelince kesinlikle kim yediyse olumlu konuştu. Hatta bir okulda bir öğretmen arkadaşım ''Bu kekse diğerleri ne! Diğerleri kekse bu ne?'' demişti de çok gülmüştük. Buram buram fındık kokan bir kektir kendisi.

fındık, çikolata, bitter, kek, nefis
NEFİSSS! FINDIKLI ÇİKOLATALI KEK
MALZEMELER:
  • 4 yumurta
  • 1,5 su bardağı toz şeker
  • 1 çay bardağı süt (ben büyük çay bardağı kullandım)
  • 1 çay bardağı sıvı yağ (ben büyük çay bardağı ve fındık yağı kullandım)
  • 1 su bardağı toz fındık (rondodan çektim)
  • 1veya 2 paket bitter çikolata (miktarı çikolata severliğinize kalmış)
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 çay kaşığı karbonat
  • 1 paket vanilya
  • 1-2 kaşık kadar tereyağı
  • 2 -3 bardak kadar  un 
YAPILIŞI:
  1. Yumurtaları karıştırma kabına kırıyoruz. Toz şekeri ilave ediyoruz ve köpürene kadar iyice çırpıyoruz. 
  2. Sütü, sıvı yağı döküyoruz ve karıştırıyoruz.
  3.  Çikolatayı bir kaseye kırıyoruz ve buhar üstüne oturtarak ben mari usulü eritiyoruz. 
  4. Tereyağını da eritiyoruz ve karıştırma kabına döküyoruz. 
  5. Vanilyayı ve toz fındığı döküyoruz, 
  6.  Ununu Kabartma tozunu ve karbonatı birlikte eliyoruz.
  7.  Unu eklerken kıvamını kendimiz ayarlayarak ekliyoruz.
  8. Harcımızı karıştırıyoruz.
  9.  Kek kalıbını margarinle yağlıyoruz. unluyoruz  ve kek harcını döküyoruz. 
  10. Eritilmiş çikolatayı kek harcının üzerine döküyoruz ve bir çubukla karıştırıyoruz. 
  11. Önceden ısıtılmış 160 derecelik fırında pişiriyoruz.
  12. Dost, arkadaş, akraba sohbeti ve sıcak bir bardak çay eşliğinde ikram ediyoruz.
  13. Afiyet, bal, şeker olsun!!!

kek, çikolata, fındık
ÇİKOLATASI DÖKÜLDÜKTEN SONRA

kek, çikolata
KEKİM KALIPTAN ÇIKTI

çikolata, fındık, kek, un, şeker
FINDIKLI ÇİKOLATALI KEK

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Arama