20 Kasım 2013 Çarşamba

ERİKLİ KEK (MÜRDÜM VEYA ANJELİKA ERİĞİ)


   Küçük oğlum Ayberk mürdüm veya anjelika eriğini çok sever. Ama eline alır kontrol eder bu sıkı (sert) değil der bir diğerine geçer. Hal böyle olunca erikler birikti ben de bu erikleri bozulmadan değerlendireyim diyerek kek yaptım. Meyveli kekleri sevenler için güzel bir tarif..

ERKLİ KEK

MALZEMELER :
( 23 cm x  31,5 cm ebatlarında tepsi için)
  • 2 yumurta
  • 1 su bardağı pudra şekeri
  • 100 gr. tereyağı (oda sıcaklığında yumuşamış)
  • 1 çay bardağı yoğurt (ev yoğurdu)
  • 1 tatlı kaşığı vanilya veya limon kabuğu rendesi
  • 1 paket kabartma tozu
  • 2 su bardağı un
  • 12-13 tane mürdüm eriği
ERİKLİ SOS İÇİN:
  • 1 su bardağı erik suyu (Ben erik marmelatından hazırladım)
  • 2 tane rendelenmiş anjelika erik
  • 2 yemek kaşığı şeker (Konsantre meyve suyu kullanılacaksa şekere gerek yok)
  • 1 tatlı kaşığı nişasta
KEKİN YAPILIŞI:
  1. Yumurta ve şekeri iyice çırpalım.
  2. İçine tereyağını ilave edip 2-3 dakika daha çırpalım.
  3. Yoğurdu katıp karıştıralım.
  4. Vanilya, limon rendesi, un ve kabartma tozunu da ekleyelim. 
  5. Kek hamurundan daha koyu kıvamlı bir hamur olmalı ki erikler kek hamurunun içine batmasın üzerinde kalsın.
  6. Hamuru yağlanmamış veya yağlı kağıt serilmiş  tepsiye döküp yayalım.
  7. Üzerine çekirdekleri çıkarılmış erikleri ters olarak  dizelim.
  8. Önceden ısıtılmış 160-170 derecelik fırında üzeri iyice kızarana kadar pişirin. 
  9. Üzerine hafiften pudra şekeri serpin.
SOSUN YAPILIŞI:
  1.  Erik suyunun içine (erik suyu yoksa da normal suya) rendelenmiş eriği koyarak erikler rengini verene kadar kaynatalım bir süzgeçten süzerek soğutalım.
  2. Hazırladığımız ve soğumuş erik suyuna şeker ve nişastayı  karıştırarak pişirelim. 
  3. Ilıyınca kekin üzerine gezdirelim.
  4. Yada servis ederken de kek dilimlerinin üzerine de gezdirebilirsiniz.Ben servis esnasında sosunu döktüm.
  5. Afiyet, bal, şeker olsun!!!


MÜRDÜM ERİKLİ KEK

TABLO GİBİ SOSLU ERİKLİ KEK

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Arama