13 Haziran 2014 Cuma

GÜVEÇTE YAZ TÜRLÜSÜ




patlıcan, patates, kabak, taze fasulye, kuşbaşı et, domates, biber
GÜVEÇTE YAZ TÜRLÜSÜ
    Güveç yemeklerinin lezzeti tartışılamaz diyorum. Bence güveçte yaz türlüsü yazın yenecek hafif, lezzetli bir sebze yemeği.
MALZEMELER:

  • yarım kg taze fasulye
  • 2 patlıcan
  • 2 kabak 
  • 2 patates
  • 3 domates
  • 4-5 biber (kırmızı -yeşil karışık)
  • 1 kuru soğan
  • 3-4 diş sarımsak
  • 1 kaşık salça (ben biber salçası kullandım)
  • sıvı yağ (ben zeytin yağı kullandım)
  • 1 yemek kaşığı tere yağı
  • 500 veya 750 gram kuşbaşı et
  • tuz- pul biber
YAPILIŞI:

  1. Sebzelerimizi temizleyip, yıkayıp ayrı ayrı yerlere doğrayalım.
  2. Et, doğradığımız soğan ve sarımsaklar, yağ, biber salçası, tuz, pul biberi birbirine karıştırıp güvecin altına yerleştirelim.
  3. Üzerine pişme süresine göre sebzeleri (taze fasulye-patlıcan-patates- kabak) ve aralarına da soyup doğradığımız domatesleri sırayla yerleştirelim.
  4. En üzerine biberleri kalan domatesleri koyalım.
  5. Parçalara böldüğümüz tere yağını da kenarlarına koyalım.
  6. 1 çay bardağı da su koyalım.
  7. Üzerini önce yağlı kağıt daha sonra aleminyon folyo ile iyice hava almayacak şekilde kapatalım.,
  8. Varsa kapağını da kapatarak kaynayıncaya kadar orta ateşte kaynadıktan sonra da kısık ateşte 1 saate yakın pişirelim.
  9. Pilav, cacık ile servis yapalım.
  10. Afiyet, bal, şeker olsun!!!

kuşbaşı et, patlıcan, biber, domates, kabak, patates, fasulye, güveç, toprak güveç
GÜVEÇTE YAZ TÜRLÜSÜ

sebze, türlü, pilav, hafif, leziz, yaz
SEBZE TÜRLÜ




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Arama