25 Mayıs 2014 Pazar

21 DAKİKADA ÇİLEK REÇELİ

çilek, reçel, nefis, mis, şeker, su, kaynatmak, taze
ÇİLEK REÇELİ
    Çilek mevsimi geldi. Mis gibi kokulu nefis çilekler. Hele reçel yapılırken evi saran o enfes koku yok mu? Anlatılamaz, yaşanır...Benim çocuklarım da özellikle çilekler ilk çıktığında azar azar taze olarak yaptığım çilek reçeline bayılırlar. Genelde anne usulü yapardım bu reçeli. Hani klasik şekere yatır, bir gece beklet, kaynat...Ama bu vereceğim tarifte çilekler ezilmiyor ve rengi, kokusu harika oluyor. Bu tarife de internette yemek bloglarını gezerken rastladım.Önce şüpheyle yaklaştım yarım kg çilekle denedim. Ama daha sonra klasik çilek reçelini beğenmez olduk. Kim tattıysa olumlu puanlar verdi. Her tür kırmızı meyve reçelini seven yeğenim Gizem bayıldı. Kız kardeşim de bu tarifin abonesi oldu.
    Uzatmadan tarife geçeyim. Bu reçelde dikkat edilmesi gereken en önemli nokta dakikalarına tam uymak.
Bunun dışında yapımı gayet pratik ve kolay.

MALZEMELER:
  • 1 kg çilek
  • 750 g veya 1 kg şeker (tatlı sevmenize göre)
  • Yarım limon suyu
  • Her yarım kg için 1 tatlı kaşığı tuzsuz tereyağ


YAPILIŞI:

1. Çilekler ayıklanır suları süzülür.

2. İri olan çilekler ikiye bölünür.

3. Tüm çilekler derin bir tencereye konur.

4. Üzerine tatlı kaşığı tereyağı konularak yüksek ateşte tam 7 dakika bir kevgir yardımı ile ara sıra karıştırılarak pişirilir. (Ben hiç su kullanmıyorum zaten yeterince sulanıyor)

5. Çilek bu aşamada suyunu salacaktır. 7 dakika sonunda şekeri ilave edilerek 14 dakika daha orta ateşte pişirilir.

6. Çileğin kıvamı koyulaşmaya başladığında altını kapamaya son 1 dakika kala limon suyu sıkılır 1 dakika daha kaynatılır.

7. Ocağın alt kapatılarak reçel soğumaya bırakılır.

8. Soğuduktan sonra kavanozlara koyulmalıdır.

9. Afiyet, bal, şeker olsun!!!


çilek, reçel, şeker, nefis, hımm, kaynat, su
NEFİS ÇİLEK REÇELİ

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Arama