11 Kasım 2013 Pazartesi

BROKOLİLİ FIRIN MAKARNA

   Size şimdi vereveğim tarif yanında bir mevsim salatayla ve yoğurtla birlikte başlı başına bir öğün. İçinde sebze, tavuk, peynir ve makarna bulunan bu yemek ana yemek olarak sofranızda ailenize veya misafirleinize ikram edebileceğiniz hem gösterişli, hem de lezzetli ve sağlıklı bir ana yemek.Bu tarifin bir benzerini home tv'de seyretmiştim. Benim ilgimi çeken tarafı sebzeyle makarnayı bir arada kullanmasıydı.Kesinlikle denemeliyim dedim. Tarifi ben bayağı bir değiştirerek Türk damak zevkine uygun bir hale getirmeye çalıştım.Bir daha sefere karnıbaharla deneyeceğim.
   Çocuklar makarnayı sever ama brokoliyi sevmez. Bu gibi tariflerle sevilenle sevilmeyen kamufle edilerek çocuklarımıza brokoli ve benzeri sebzeleri yedirebiliriz. Haydi mutfağa girelim yemeğimizi ailemiz içn yapalım. Yapıp yiyenlere afiyet olsun.

BROKOLİLİ FIRIN MAKARNARNA
MALZEMELER:
  • 1 paket makarna (ben kalem makarna kullandım)
  • 750 gram brokoli
  • peynir(tulum, beyaz...zevkinize göre)
  • kaşar peynir
  • Bir miktar tavuk ( Ben 3 parça kemikli ızgaralık but kullandım)
  • tere yağ 
  • zeytin yağı
  • karabiber
  • tuz
  • 1 bardak süt
  • 2 veya 3 yumurta (ben 3 kullandım)
YAPILIŞI:
  1. Brokolileri haşlayalım.(Kaynayan suya tuzu atıp parçaladığımız brokolileri 3-5 dakika kaynattıktan sonra hemen soğuk suya çkelim ki renkleri yeşil kalsın.)
  2. Tavuklarınızı da isterhaşlayıp didikleyin isterseniz küçük küçük doğraypp kendi haliyle tavada yağ koymadan tuz ve karabiberle tatlandırarak biraz kızartın.(Ben böyle yaptım.)
  3. Makarnaları haşlayıp süzelim.İçine 1 kaşık tereyağını, zeytinyağını ve karabiberini ekleyip karıştıralım.
  4. İçine brokoli, tavuk, biraz kaşar peyniri ve tulum peyniri rendesini de ekleyip tekrar karıştıralım ve fırın kabımıza dökelim.
  5. Bir kapta 3yumrta ve 1bardak sütü mikserle iyice çırpalım, tepsideki makarnaların üzerinedökelim.Önceden ısıtılmış 200 derecedeki fırına verelim.
  6. Üzeri biraz kızarınca çıkarıp kaşar peyniri rendesini de serpelim tekrar fırına verelim. 
  7. Kızarınca çıkarıp afiyetle yiyelim. Afiyet, bal, şeker olsun!!!


BROKOLİLİ FIRIN MAKARNAM FIRI YOLUNDA

NEFİS BROKOLİLİ FIRIN MAKARNA

MEVSİM SALATA EŞLİĞİNDE BROKOLİLİ FIRIN MAKARNA

1 yorum:

Arama